some new aupairs

2013-03-15 | 01:16:14
Igår var jag som sagt off och på kvällen tog jag och Waleria tåget till Hartsdale där vi mötte upp en svensk aupair, första svensken sen jag kom hit! Wooho. Vi pratade dock ingen svenska eftersom Waleria är tysk, men ändå haha!
 
Vi satte oss på någon mexikansk resturang och bara pratade! Såå kul med en svensk nära mig, woooopwopp! Hon skulle även ta med mig så jag får träffa hennes svenska kompisar i NYC också, suuper!
 
Idag jobbade jag lååång dag igen och fick köra lite mer bil. Seriöst, blir så SJUKT förbannad på mig själv. Kan ju inte backa (förlåt mamma) BILJÄVELN....Den är alldeles för stor...blir galen! Körde iaf till o från D o I's  Matiral arts och innan dess var jag hemma med R från 8.15-1.30 ungefär! Lekte lite o hann även med en promenad efter att hon vaknade efter sin nap.
 
Anyway, det jag skulle komma till var att när jag satt på matiral arts sitter det en tjej bredvid mig och efter att jag pratat med D lite efter hennes lektion frågar tjejen mig om jag är aupair. Ja svarar jag o då visade det sig att hon också var det! Roligt :) 20 år från Frankrike och har bott i Scarsdale sen september månad! Blev lite kaos när alla barn kom sen så blev inte att jag fick hennes namn eller så, men antar att jag kommer träffa henne igen!
Och min värdmamma visste tydligen vilken familj hon var hos, haha!
 
När vi kom hem hade min värdmamma lagat spaghetti&köttfärsås (haha jag som trodde jag endast skulle få sjukt onyttig mat hela tiden..) och det var YUM! hehe. hehe. hehe.
 
Sen jag blev off vid 6 har jag hängt på rummet, trött idag! Är så sugen på något gött men ska bannemig hålla mig till lördag! Ända dagen i veckan då jag får äta onyttigt!
 
(Förresten, hittade knäckebröd i skåpet! KATCHING)
 
-------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0