Min forsta jobbdag som AuPair

2013-03-05 | 15:51:47
Igar, 4/3, hade jag min forsta jobbdag som AuPair! Jobbade 1pm-8pm, heelt ok sovmorgon om ni fragar mig!
Anyway, nar jag kom ner lagom till klockan 1pm sa ar bara R har eftersom D o I ar i skolan..Meeeen R lag o sov sa jag hade inte sarskillt mycket att gora (kan aven tillagga att jag jobbade tillsammans med mormorn) och nar hon val vaknade sa var det bara att forsoka fa henne att vanja sig vid mig, sa satt o lekte lite med henne osv.
 
Vid 2.30 ca gick vi ivag till skolan for att hamta upp D o I, sen hem, ge dom snack och efter det blev vi skjutsade till Matiral Arts (ar lite som karate, fast dom anvander nagra fargade pinnar o slass med typ haha) och dar stannade jag med bade D o I da dom hade sina lektioner efter varandra. Nar det var klart blev vi upphamtade av min VP, back home fortsatte jag leka med R och det gar frammat! Nu far jag tillomed sitta sjalv o leka med henne, gick inte innan ;)
 
Vid middagen testade jag mata R for att fa henne annu mer van och aven det gick bra, men antar att mormorn tyckte det gick for langsamt sa hon tog over efter halften, haha!
 
Efter det var det bara att skicka ungarna i duschen och dar tog min vardpappa over och jag var off vid 7.40 och jag dackade i sangen ganska direkt, antar att det berodde pa min halvdaliga somn natten innan!
 
 
Detta ar den populara skolan i Bronxville, den ar tydligen valdigt bra! Och dar har dom alla klasser fran dagis till hogstadiet i samma byggnad! I vilket fall: SJUKT stor, och SJUKT fin skola! Valdigt amerikansk dar inne ocksa skulle jag vilja saga!
 
(Nar vi gick in igar for att vanta pa att D skulle sluta fick jag en klisterlapp att satta pa jackan som det stod "Visitor" pa, jahaja..?)
-------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0