meetings

2013-03-13 | 22:35:59
Hej svennebananer! (fett fult....)
Igår jobbade jag mellan 1-7.30 då jag fick sluta tidigare för att dra med Julia o Waleria till ett sistaminuten-möte med aupairer på ett ställe i Riverdale, "Yo-burger". Blev bjudna på frozen yoghurt (MMMHHH) av vår lcc, sjukt snällt! Första gången jag träffade henne igår och hon verkar superbra! Kan skryta lite med o säga att hon sa att jag låter så amerikansk och att min engelska är riktigt bra, kände lite eehhh, jag som varit rädd för o prata engelska hela mitt liv hahaha!
Var i alla fall jättekul o träffa lite fler aupairer, många från Bronxville - KANONERS!
 
Imorse så kom Suzi till vårt hus för att ha ett möte som hon har med alla nya aupairer inom 2 veckor efter att man kommit till familjen. Gick jättebra och hon påpekade ännu en gång hur "nästintill perfekt min engelska är" och att "eftersom du pratar så bra så kan vi amerikanare glömma bort att du faktiskt inte pratar engelska som huvudspråk, så det är viktigt att du frågar om du inte fattar något" HAHA! Jag undrar vad hon jämför mig med, ärligt..Är det dom andra aupairerna så måste dom vara, förlåt, men riktigt dåliga?? anyway, boostade mitt självförtroende lite!
 
Min VM sa att "Zandra has been great so far, both with the old kids and the baby" och det var lite av en lättnad. För jag känner själv att jag kan göra saker o ting så mycket bättre och att jag inte känt mig tillräcklig, men tydligen så har jag varit det! Ännu en boost för självförtroendet!
 
Efter mötet så drog jag ut o körde första gången med min VM, själva körandet är det ju inga konstigheter med, men bilen är så stor så jag tycker det är sjukt svårt o parkera med den haha! Men är ju bara en vanesak! Ska väl ta nån runda till med henne innan dom låter mig köra barnen själv haha.
Sen efter det skypade jag med både Erika o Mamma&Pappa! Planerar lite med mor o far om när dom ska komma hit vilket förmodligen blir i Augusti! Ska prata med min VM om det är ok om jag tar en av mina semesterveckor då :)
 
Nu har jag precis varit en sväng själv på Starbucks (ganska skönt o bara chilla hahah..4-ever alone) och ikväll ska jag till Hartsdale med Waleria för att träffa en svensk tjej! (Första svensken jag ska träffa sen jag kom hit! woho)
 
Förresten! Min VM pratade idag om att dom gärna vill att jag följer med till Canada i juli då dom ska på semester för att hjälpa dom lite med barnen! Dom har tydligen hyrt ett hus med en annan familj som har två barn! Kan bli kul :) Får jag chans att se lite av Canada också :D
 
 
Invigde mina nya converse i vårvädret idag!
-------

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt du verkar ha det! Önskar dig ett lycka till från Sverige där det kommit yttligare mer snö :( kram

Svar: Tack så mycket! jag hörde detta, här verkar våren vara på g även fast vi fick massa snö förra fredagen, de försvann lika fort :) KRAM!
zandrasyolomoment.blogg.se

2013-03-14 @ 09:49:50
Postat av: Robina

Och kommentaren var självklart från mig självaste Robina! (:

2013-03-14 @ 09:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0