first paymeeent

2013-03-10 | 01:28:33
Klockan är 7.11pm och för drygt en timme sen avslutade jag min första vecka som AuPair vilket också resulterade i att jag fick min första veckobetalning på 200 dollar. Jo jag tackar!

Hur som heeeelst!
Fredag: Vaknade upp till ett snötäckt Bronxville och när jag kom ner vid halv åtta på morgonen förstod jag att skolan var inställd vilket jag sen fick bekräftat av min VM. Så morgonens möte med min counsler (områdesansvariga för alla aupairer i mitt område) blev inställt och flyttat till på onsdag istället!
I vilket fall, var hemma fram till ett-tiden då jag, VM o alla barn drog till någon sorts affär där allt säljs i storpack - kändes sjukt amerikanskt! Och för att få handla och att få överhuvudtaget komma in är man tvungen att va clubmedlem, jag gick under min VM som tur var.
Och mamma, kommer du ihåg när vi kollade på den där halvkassa filmen i ett varuhus? Exakt så såg det ut och jag kunde nästan tänka mig att städarna/lagerarbetarna satt o hade kafferast uppe vid lastpallarna!
Var off vid 6pm och efter att jag fixat mig blev jag upphämtad av Waleria och vi drog till Starbucks där vi mötte upp Julia.
 
Dom tjatade om att jag skulle med till en VIP-fest idag i Empire state building men jag hoppade det..dels för att jag jobbade till klockan sex idag vilket skulle göra det hela stressigt, och att det inte går några bra tåg hem och att man var tvungen att ha high heels på sig och jag (dum som jag är) tog inte med mig några och skulle inte hinna köpa!
Whatever, kommer fler chanser!
 
Lördag:
Började klockan åtta men gick mest bara ner o drack kaffe och åt frukost med barnen. Har inte hänt så mycket idag, har gjort barnens tvätt och från klockan 11.45 typ blev jag själv med bebis då D skulle lära sig sticka hos en kompis och min VP tog med sig I på lunch! R vakna precis när alla lämnat och då gav jag henne varm mjölk, efter det åt jag själv lunch och sen tog jag med henne ut på promenad i vagnen! Hon äääälskar att åka vagn så ska försöka göra det så ofta jag kan då jag älskar att gå och då kan jag få bebis o sova i vagnen också!
När jag kom hem efter cirkus en timme var min VP, D o I tillbaka. Spelade lite spel med dom efter jag hade fixat det sista med tvätten.

När jag var off vid 6 så städade jag på mitt rum och slängde in en tvätt som jag faktiskt ska ner o ta ur från torktumlaren nu!



-------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0