ännu en dag i nyc

2013-03-11 | 15:57:00
Igår hade jag ännu en dag i NYC, denna gång tillsammans med Julia och Monika - vi alla från tre olika länder! Sååå kul :) Julia är från Tyskland, och Monika är från Polen!
 
Anyway, jag och Julia tog tåget från Bronxville 8.23 och anlände klockan nio till ett dött Grand Central! Väntade på Waleria men hon hade försovit sig så vi gick och käka frukost istället, efter det gick vi till Forever 21 där vi mötte upp Monika! Va där inne typ 1,5 timme haha, men köpte inget där denna gång! Hade inte kommit så mycket nytt på en vecka såattsäga ;)
 
Sen drog vi vidare till lite olika affärer, bla. Footlockers där jag ääntligen fick köpt ett par låga converse! 50 dollar fick jag betala = drygt 330 kronor! YEY. Kikade också in Levisbutiken vid Times Square då jag var i behov av ett par nya jeans, dock kände jag att jag inte riktigt hade lust att betala för jeans där just nu, haha! Så vi drog vidare, gick på 5th Avenue en bra bit tills vi äntligen kom fram till Abercrombie & Fitch! Och för er som inte vet vad det är så är det en butik som alltid har en man ståendes vid öppningen varje dag som ser ut som modeller. Som sagt, ser sjukt bra ut och har en kropp som får varenda jäkla brud o dreggla, HAHA! (Han igår stod t ex. i jeans, utan tröja med en uppknäppt jacka)
 
Man fick ta kort med honom också, självklart gjorde jag det men den bilden visar jag inte för jag ser förj-ä-v-l-i-g ut hahah!
 
Kom fram till utkanten av Central Park där det var några som dansade på gatan, lite kul paus sådär i allt runtspringande! Tog sen subway till China Town för några blocks därifrån låg vårt mål Century 21! Innan vi kom dit gick förbi någon butik som jag inte helt minns namnet på, anyway! LOVE IT. Ska dit o handla sommarkläder sen tänkte jag, hittade iaf ett par nya jeans som sitter sjukt tight. Kuuung.
 
Käkade och sen drog vi vidare till Century 21, som skulle kunna beskrivas som svenska ullared fast med märkesvaror! Hänger ni med? Dom säljer alltså märkeskläder med upp till 65% rabatt! Jag var dock trött o hade ont i kroppen efter allt promenerande så jag kikade mest på accossearerna o väskorna osådär! Gick hem med en baseballkeps och ett halsband rikare! Nöjd med gårdagens inköp, mindre nöjd med hur mycket pengar jag spenderade igår! (Tur jag får nya på lördag, haha)
 




 
 
Ett av dom nya WTC-tornen som byggs!
 
 
 
 
 
 
Gårdagens shopping! Nej, jag ska inte använda halsbandet och kepsen tillsammans! Tänker inte bli någon såkallad "swagbrud" haha!
-------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0