Svar på fråga:

2013-06-05 | 02:47:21
Fick en fråga från en tjej vid namn Sara, hon ville att jag skulle svara på frågan till hennes mail men tänkte att jag svarar här istället så hoppas det är okej!
 
"Har du några tips på vad man ska se och göra i NY?"
 
Jag har bott här i 3 månader nu och jag ska erkänna att jag har varit väääldigt dålig på att va turistig haha! Men jag tycker man ska se självklara saker som Times Square, Grand Central, Central Park, 5th ave, Frihetsgudinnan osv osv osv. Sen tycker jag det är lite kul att ta en promenad över Brooklynbron från Brooklyn-Manhattan för att hela tiden se Manhattan skyline. Sen vill jag själv besöka Ground Zero men där har jag inte varit än.. Soho har jag varit i en snabbis och det verkar så mysigt där så ska dit igen någon gång. Sen tycker jag det kan vara lite kul att besöka Park Avenue, när jag svängde in där från att gått från 42:a till 74:e gatan på Lexington Ave var det sån kontrast med fina träd o grejer. Vill man ha billiga fejkgrejer ska man väl besöka Chinatown, tycker inte om att vara där dock för är inte ens intresserad av sånna grejer o utmed alla trottarer står det massa folk som bara vill ha in kunder, usch!
 
Det är väl detta jag kommer på just nu i alla fall!
-------

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Hej! jag håller på med min ansökan om att bli au pair just nu. Jag undrar hur lång tid det tog för dig att hitta rätt familj ifrån det att du skickade in din ansökan? Tack för en toppen blogg!! / Mathilda

2013-06-23 @ 16:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0