Last days

2013-06-24 | 03:10:00
I Onsdags var jag ledig och på morgonen drog jag ut på powerwalk o efter det chillade jag mest fram till 5.30 typ då Therese hämtade upp mig och vi drog till Cross County Mall som ligger typ 10 min från mig, strosade runt och hittade plötsligt något liveband spelandes mitt i allt där folk satt på fejkgräs typ och hade det trevligt. Sjukt go stämning. Fick något program över sommaren vad som kommer hända där och den 11 juli bokade vi in att vi skulle gå på utomhusbio, GREASE! wooopie! Vi avslutade med middag på TGI Friday's!
 
 
I torsdags jobbade jag hela dagen och när jag slutade vid 6.30 drog jag ut o sprang. ASSÅ SPRANG? Att jag springer händer inte allt för ofta (Läs: aldrig) så det kändes bra.
 
I fredags jobbade jag också hela dagen och det hände inget speciellt direkt. Var sjukt bitter över att inte fira midsommar varken här eller i Sverige haha!
 
I lördags började jag inte förrän vid 1 så på morgonen tog jag bilen och hämtade upp Therese för att sen styra bilen mot IHOP - International house of Pancakes. Vi ville ha en riktig amerikansk frukost så det blev stekt ägg, hash browns, bacon och såklart pannkakor! Var mätt jäkla länge efter den frukosten ska jag säga haha! Min jobbdag gick jättefort och jag skulle jobba under kvällen då mina vf skulle på konsert. När jag lagt ungarna kom Therese över och gjorde mig sällskap till en film.
 
 


 
Idag, söndag: Ledig dag, men då min värdmamma fyller år så planerade jag inte in någonting för att stanna hemma för att fira henne. Hennes föräldrar + en kompis med familj kom över så käkade vi grillat och hade det trevligt! Nu sitter jag här, svintrött då jag vaknade alldeles för tidigt imorse av oklar anledning!
-------

Kommentarer
Postat av: Anastasia

Hej! Jag är väldigt intresserad av att jobba som au pair i usa när jag tagit studenten och jag undrar ifall att jag skulle få kunna ställa några frågor till dig ? :)
Hur är det med ekonomin? Får du mycket pengar över eller är det tight ?
hur mycket jobbar du i veckan? Är tiderna strikta eller arbetar du när du blir tillsagd?
hur var första veckorna i bronxville? att inte känna någon?
hur lärde du känna människor där?
är det någonting du skulle rekommendera ? ;)

2013-06-30 @ 00:50:17
URL: http://anastasiaalmasidou.devote.se
Postat av: hanna

Hej!! Känner att jag har precis samma frågor som Anastasia! Så skulle också vara glad för svar på dem :)

2013-10-22 @ 12:22:00
Postat av: Emma

Hej, jag tar studenten till våren och är väldigt sugen på att pröva mina vingar för ett år som au pair i USA. Men rädslan finns ju där också såklart... Ett år är trots allt en ganska så lång tid! Men min största rädsla är att inte få några vänner och reser man dit själv som au pair så är ju vänner livsviktigt för de är ju det enda man har och familjen man flyttar in hos.. Så jag tänkte höra vad du har för erfarenheter? Ska man våga ta det stora steget ut i världen? En skrämmande men ganska härlig tanke tycker jag!! :) jätte tacksam om du orkar ta tid och svara :-)

2014-12-28 @ 16:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0