Ett jääkla krångel!

2013-01-14 | 11:36:27
Suuuuck!
Ringt runt nu på morgonen för att försöka hitta mina BVC-journaler så jag kan få fram vilka vaccin jag tog som liten och vilket årtal jag fick dom. Äntligen fick jag fatt i dom via ett arkiv i Vänersborg så dom ska skicka hem kopior till mig i slutet på veckan/början på nästa.

Alltså, måste bara fråga - Är det fler som fått krångla såhär? (Har inte kvar några vaccinationskort så är ju delvis därför men..)
5 av vaccinerna har jag ju papper på, men har inte papper på tre stycken (dom man får som liten). Dom jag saknar papper på är:
- Typhoid
- Polio
- Whooping cough

Tänkte jag kunde försöka få fram av doktorn, som jag gjorde hälsoundersökningen hos, i vilken ålder man brukar få dom så kunde jag bara räkna ut årtalet.. Men han visste inte (han var inte svensk så kanske därför, vet inte..)! För min skolsköterska sa det att jag har fått dom, måste ju bara ha papper på när...ÅH SUCK! tur jag har lite tid på mig iaf haha!
-------

Kommentarer
Postat av: Matilda

Har hört att det är krångligt för alla att få tag på det! Jag hade mitt nedskrivit sedan tidigare men det är inte säkert att du fått whooping cough och thyfoid. Jag har bara fått en av dom :P

2013-01-14 @ 19:38:53
URL: http://www.matildaaupair.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0