En kommentar värd att ta upp!

2013-01-09 | 21:49:00
Fick en kommentar från Fanny som kommenterat detta inlägg:

"Hej Zandra! Vad kul att du ska åka som au pair till New York! Jag var au pair i Ossining, New York och sedan efter en rematch San Jose, CA.
BRA VAL att välja SI och inte CC som jag åkte med. Precis som du skriver är dom så pengak*ta. Supertrevliga på svenska kontoret men i USA bryr sig CC bara om värdfamiljerna. Flera av mina vänner inkl mig själv blev dåligt behandlade av CC. Detta gjordeatt jag åkte hem när det bara gått 6 månader, eftersom jag inte ville stödja den organisationen. Och då var liksom au pairandet til USA min stora dröm, men organisationen Cultural Care förstörde den. Ångrar verkligen att jag inte valde SI. Men jag är ändå glad att jag åkte för det är så himla häftigt i USA.

Kram och lycka till!"

Tyckte denna kommentar var bra att ta upp i ett inlägg för framtida AuPairer som står inför valet att välja orginisation, då jag vet att jag själv uppskattade att läsa allt positivt + negativt om alla! :)

(Vill tillägga att som sagt, ALLA orginisationer har sina plus och minus!!!! Och att det självklart inte behöver vara såhär för alla såklart :))

-------

Kommentarer
Postat av: Andrea Gunnarsson

Sv: Jag skulle vilja bo åtminstone nära London. Jag behöver inte var där inne mitt i smeten utan skulle nog trivas bra lite utanför i ett mindre "samhälle" men jag vill ändå ha så nära så att jag kan åka in och vara lite turistig av mig! Dock så skulle jag ju inte välja bort en famlj för att dom bor inne i London, för det skulle ju funka minst lika bra. Och det skulle faktiskt vara ganska fint att bo så centralt att man lär sig allt om de olika gatorna och affärerna :)

2013-01-10 @ 21:21:50
URL: http://dethandlaromandrea.blogg.se
Postat av: Torun

Det beror nog mycket på ens kontaktperson där man bor också kan jag tänka mig!

Men min första känsla av CC var också verkligen att de var pengakåta..

2013-01-10 @ 23:28:06
URL: http://torunaway.blogg.se
Postat av: angie

Jag har haft en jättebra erfarenhet av CC och vill höja båda mina au pairer, samt huvudkontoret i boston till skyarna. Dom hjälpte mig jättemycket och var på min sida under hela min rematch!

2013-01-14 @ 04:48:18
URL: http://angieaupair.blogg.se
Postat av: angie

menade såklart LCC'er

2013-01-14 @ 04:48:35
URL: http://angieaupair.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0