AuPairprocessen - step by step

2013-01-23 | 15:48:08
Helloooo! Såg på Louise blogg att hon hade gjort en lista med datum där saker och ting hade hänt - och blev sugen jag med! Så med en stulen idé kommer här en lista med olika datum där allt hänt från dagen då jag bestämde mig för att ta tag i min dröm till dagen då jag matchades med min familj!
 
29 oktober: Bestämde mig för att ta tag i min dröm - gjorde min ansökan till CC.
 
30 oktober: Hade läst på mer och ansökte hos SI också, och bestämde mig att det var via dom jag skulle komma till USA.
 
1 November: Jag påbörjade min ansökan på internet! Kommer ihåg att jag fick en chock när jag såg allt som skulle fixas - inscanningar, foton, referenser.. ja gud ja! Men satte fart direkt.
 
16 November: Var klar med ansökan och jag skulle boka tid för intervju.
 
27 November: Var på intervju över en lunch! Kändes väldigt personligt och gick bra. Kom som vanligt på massa grejer jag kunde sagt efteråt.
 
5 December: Min ansökan var godkänd och cirkulerade nu hos familjerna! Här började det ständigt kollandet av mailen haha!
 
7 December: Fixade min video och skickade in den! (På min födelsedag, heheheh)
 
15 December: Fick min första match! Blev intresserad med en gång och mamman hade mailat mig direkt och sagt att dom ville prata med mig så snart som möjligt - sagt och gjort! Dagen efter hade vi vårat första skypesamtal. Jag var SJUKT nervös men släppte direkt hon kom upp på skärmen!
 
23 December: En vecka hade gått sedan första skypesamtalet och jag hade hunnit prata fyra gånger med föräldrarna - två med pappan och två med mamman. Jag kände redan efter vårt andra samtal att detta var en familj för mig så jag gick o hoppades hela veckan på det besked jag fick på samtalet dagen innan jul! "We would love to offer you a match, offer you to be our AuPair". Jag var i chock och var SÅ glad, mamman avslutade samtalet med "We are SO excited". Vad var inte jag då? Hade bestämt mig för att jag skulle driva med mamma och farmor som satt i vardagsrummet men det gick inte - sprang till dom hoppandes och skrattandes och i total chock på samma gång!
 
Finding and Moving Into a Small New York Office
 
Kort och gott - allt gick väldigt snabbt, men det ser jag absolut varken som för- eller nackdel då jag tycker att det ända som räknas är att magkänslan känns superbra och att jag verkligen känner att detta kommer bli en bra familj för mig!
-------

Kommentarer
Postat av: Louise - Blivande au pair

Haha tog mig en stund att fatta att det var mig Louise du menade, haha! :D

Svar: Haha du får skylla på att du är sjuk ;)
zandrasyolomoment.blogg.se

2013-01-23 @ 16:15:17
URL: http://louiseaupair.webblogg.se
Postat av: Louise - Blivande au pair

Haha ja det gör jag! ;)

2013-01-23 @ 17:15:05
URL: http://louiseaupair.webblogg.se
Postat av: Josefine

sv: Ja faktiskt! Kan va skönt att bolla lite med nån som har gått igenom samma sak sen när det är dags ;) känns som många andra har bott gratis och haft så mycket lättare att spara ihop pengar, och dessutom bara kunnat lämna alla sina saker som dom är, blir så avis!

Exakt, skulle kännas lite halvtråkigt att komma till USA strax innan nyår och stå där och ba "jaha, nyår men ingen att fira med" haha ;) ja det har du säkert rätt i, har inte tänkt så förut men dom flesta brukar ju vilja ha en nystart :D

2013-01-23 @ 23:18:38
URL: http://idajosefinek.blogg.se/
Postat av: hanna

hej! är också sugen på att åka till usa och jobba som au paire men har en fråga! vad var de som gjorde att du valde att åka med SI och inte CC? :))

kram!

2013-02-12 @ 21:09:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0