kaoz manneN

2013-04-14 | 23:07:27
Söndag igen. Har sagt det förut o säger det igen, vart f a n tar veckorna vägen?
Whaaatever! Helgen är snart över men för mig spelar det ingen roll då jag liksom inte har helgkänslor här, förutom den helgen då jag har helledigt...
 
Igår jobbade jag 8-6, och på kvällen slängde jag mig på sängen med datorn i knät. Sen fick jag nog, sa till mig själv "Du bor i New York, 30 min från City, o du avstår möjligheten att gå ut o ha kul?" Såååå, smsade Malin o sa att jag joinar dom ändå o efter det var det rääääzerfix. Haha! Tåg tåget vid nio till Grand central, mötte upp Rebecka, Malin o Claudia för att sen dra vidare till nått ställe jag inte minns namnet på. Spelades bra musik i alla fall o helt okej mycket folk! Drog vidare till nått annat ställe efteråt o när det stängde runt 4-tiden drog jag med hem till Rebeckas ragg för att ha någonstans att sova, eller ja, 2 timmar i alla fall. Han bodde i Soho o det var första gången jag var där men absolut inte sista, skön känsla där så ska dit igen för o utforska mer!
 
På morgonen tog jag subwayen till uptown för att möta Malin som sov på annat håll, käka äcklig frukost sen mötte vi Rebecka vid Times Square innan dom var tvunga att springa till tåget och jag gick för att möta Sandra. Gled runt i lite butiker o käka på nått schysst ställe, sen kände jag att min trötthet tog över - tåget hem var fan en plåga, fick tvinga mina ögon att va öppna haha...
 
När jag kom hem möttes jag av mina värdbarn + värdmamma, kände dock mest att jag ville upp o slänga mig på sängen så när frågan "Can we play tagball?" kom från D och min VM säger "I said no, D" så kunde jag inte vara mer tacksam. Tycker det känns skönt att min familj vet om att det är viktigt att ha sin "off-tid" som aupair.
 
Btw, stod brownies vid spisen också när jag kom hem som dom bakat, smakade o satan så goda. Satt fint i kistan!
 
 




-------

Kommentarer
Postat av: Tess

Tack för varningen :-)

2013-04-15 @ 05:53:41
URL: http://hedstrand.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0