jobbig dag?

2013-04-27 | 01:51:25
Nä, inte så.
 
Började med att jag fick börja senare pga. att jag jobbade längre igår så började vid 10, men gick upp vid 8 för att köra en runda ute. När jag väl började så lekte jag med R i 45 min typ innan jag la henne för nap, hon vaknade inte förrän 12.10 o efter det var det dags för hennes lunch - sen min. R o min värdmamma skulle på 9-månaderskontroll vid 1.30 så en stund innan det fick jag ett litet break innan jag skulle hämta dom stora på skolan vid 2.40! Gav dom snack där sen gick vi till biblioteket för att kolla en film, kommer dock inte ihåg namnet men den var bra faktiskt - speciellt med tanke på att det var barnfilm! (Btw, dagens barnfilmer är ju något annorlunda än när man själv var liten - dessutom så skrattar man åt saker som faktiskt är roligt men som man inte skulle fatta som liten nu när man är äldre haha).

När vi kom hem från det så bytte D om för vi skulle åka till Martial Arts, sen när jag kom hem så var det middag framme o jag slutade. Kanondag helt enkelt, fler av dessa!
 
btw, min värdfamilj hade beställt hem mat idag - någon form av thai/kinamat och som många av er kanske vet äter jag aldrig det pga. man inte kan veta om dom använder jordnötsolja (är allergisk mot nötter, och även min äldsta värdflicka) i maten. Meen, min värdpappa hade kollat extra noga med att dom inte skulle använda något med nötter vilket dom inte gjorde! Så var lugna puckar o jag börja käka, känner att min läpp svullnar upp på ena sidan efter ett tag o känner efter direkt om det kliar i halsen, ingenting. Säger i alla fall till min värdmamma hur jag känner och hon kollar på mig med stora ögon o tar fram allergigrejer utifall att, eftersom jag fortfarande inte känner något kli men läppen fortsätter bli lite större kommer vi fram till att det måste varit något i en stark rätt vi hade. Min läpp har reagerat likadant på för kall glass en gång också så antagligen har jag känsliga läppar...haha!
 
Just in case åt jag bara hederlig kyckling o ris (på en ny tallrik tillomed mamma haha), läppen är fortfarande lite svullen men betydligt mindre än förut.
 
-------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0