indian food

2013-04-06 | 01:59:11
Namaste! (ja, jag googlade - det är Hej på hindi! haha)
Jobbat läänge idag också, sjukt trött. Har en 10 timmars dag imorgon också sen är jag ledig en dag, hehhe WOYY! Har varit i princip själv med bebis hela dagen, så vi har varit ute på promenad x 2 i det fina vädret, helt ärligt - svensk sommarvärme här i Bronxville! Jag är så glaaaaaad!!! Folk går runt i shorts o t-shirts, o jag som inte tog med mig några sommarkläder hit för att jag tänkte att det kan jag köpa här. En jädra tur att det blir city på söndag så jag kan inhandla sommarkläder HEHEHE!
 
Sa till min värdmamma idag att det är som förra årets svenska sommar idag, hon kollade på mig o skakade på huvudet o sa "detta är ändå ganska kallt, det är ju bara tidig vår..du kommer koka bort när sommaren väl är här". Vad känner jag då? Jo, jag hoppas innerligt att jag kommer vänja mig vid värmen och tackar gudarna för att vi har pool!
 
Vid strax efter sju kom min värdpappa hem med maaassa indisk mat (han är halvt indisk) o jag trodde det skulle vara mycket starkare, men fick som förklaring att han inte förstod vad dom gjort med maten den här gången för att det som sagt - inte var starkt. Gott var det i vilket fall o han åt med händerna som en riktig indier, själv åt jag med kniv o gaffel som en riktig svenne! höhö
 
Resten av kvällen ska jag chilla galet i mitt lilla vindsvåningsrum som jag tycker väldigt mycket om! Kan hända att det slinker ner lite svenskt godis också, återstår att se!
 
(Btw, 40 dagar i USA idag. Konstig känsla att inte sakna "hemma" något överhuvudtaget! Trodde det skulle ta en vecka sen skulle jag bryta ihop. haha)
 
 
Right now, multitasking! Dator, TV o mobilen! såå de ska va i dagens samhälle
-------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0